Názov predmetu |
Právna náuka |
Časový rozsah výučby |
1 hodina týždenne, spolu 33 vyučovacích hodín |
Ročník |
prvý, druhý |
Škola |
Obchodná akadémia Krupina |
Názov ŠVP |
|
Kód a názov študijného odboru |
63176 obchodná akadémia |
Stupeň vzdelania |
Stredné vzdelanie – ISCED 3A |
Vyučovací jazyk |
slovenský jazyk |
Ciele vyučovacieho predmetu
Cieľom vyučovacieho predmetu právna náuka v študijnom odbore 6317 6 obchodná akadémia je poskytnúť žiakom súbor vedomostí, zručností a kompetencií o právnom systéme a o jednotlivých právnych odvetviach. Formovať logické myslenie a rozvíjať vedomosti, zručnosti a kľúčové kompetencie využiteľné aj v ďalšom vzdelávaní a občianskom živote. Žiaci získajú poznatky o vybraných pojmoch. Žiaci nadobudnú presvedčenie o užitočnosti teoretických poznatkov a ich význame aj pre osobnostný rast
Prehľad výchovných a vzdelávacích stratégií:
Vo vyučovacom predmete právna náuka využívame pre utváranie a rozvíjanie nasledujúcich kľúčových kompetencií výchovné a vzdelávacie stratégie, ktoré žiakom umožňujú:
Schopnosti riešiť problémy
rozpoznávať problémy v priebehu ich vzdelávania využívaním všetkých metód
a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii (pozorovanie, grafické
prostriedky a pod.),
vyjadriť alebo formulovať (jednoznačne) problém, ktorý sa objaví pri ich
vzdelávaní,
hľadať, navrhovať alebo používať ďalšie metódy, informácie alebo nástroje, ktoré
by mohli prispieť k riešeniu daného problému, pokiaľ doteraz používané metódy,
informácie a prostriedky neviedli k cieľu,
posudzovať riešenie daného problému z hľadiska jeho
správnosti alebo
efektívnosti a na základe týchto hľadísk prípadne porovnávať aj rôzne riešenia
daného problému,
korigovať nesprávne riešenia problému,
používať osvojené metódy riešenia chemických problémov aj v iných oblastiach
vzdelávania žiakov, pokiaľ sú dané metódy v týchto oblastiach aplikovateľné.
Spôsobilosti využívať informačné technológie
získavať informácie v priebehu vzdelávania využívaním všetkých metód
a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii,
zhromažďovať, triediť, posudzovať a využívať informácie, ktoré by mohli prispieť
k riešeniu daného problému alebo osvojiť si nové poznatky.
Spôsobilosť byť demokratickým občanom
formulovať a prezentovať svoje postoje v priebehu vzdelávania využívaním
všetkých metód a prostriedkov, ktoré majú v danom okamihu k dispozícii,
preukázať vlastnú zodpovednosť za zverené veci, za svoje vlastné správanie sa,
zdravie a spoluzodpovednosť za životné prostredie alebo stav spoločnosti ako
celku.
Stratégia vyučovania
Pri vyučovaní sa budú využívať nasledovné metódy a formy vyučovania:
Názov tematického celku |
Stratégia vyučovania |
|
Metódy |
Formy práce |
|
Základné pojmy teórie práva |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – riadený rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Ústavné právo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Občianske právo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Rodinné právo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Trestné právo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh
|
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
|
Pracovné právo |
Informačnoreceptívna - výklad Reproduktívna – rozhovor Heuristická - rozhovor, riešenie úloh |
Frontálna výučba Frontálna a individuálna práca žiakov Skupinová práca žiakov Práca s knihou |
Učebné zdroje
Na podporou a aktiváciu vyučovania a učenia žiakov sa využijú nasledovné učebné zdroje:
Názov tematického celku |
Odborná literatúra |
Didaktická technika |
Materiálne výučbové prostriedky |
Ďalšie zdroje (internet, knižnica, ... |
Základné pojmy teórie práva |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa |
|
Internet Knižnica Právne normy |
Ústavné právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa Videotechnika |
|
Internet Knižnica Právne normy |
Občianske právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor Videotechnika PC Tabuľa
|
|
Internet Knižnica Právne normy |
Rodinné právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa Videotechnika |
|
Internet Knižnica Právne normy |
Trestné právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa Videotechnika |
|
Internet Knižnica Právne normy |
Obchodné právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa Videotechnika |
|
Internet Knižnica Právne normy |
Pracovné právo |
I. Schultz, A. Schul-tzová: Právna náuka pre obchodné a ho-telové akadémie |
Dataprojektor PC Tabuľa Videotechnika |
|
Internet Knižnica Právne normy |